Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Machiavelli
|
Geplaatst: 31-05-2008 16:28:26 Onderwerp: Wat lezen jullie op het moment? |
|
|
|
De topictitel spreekt voor zich, dunkt me.
Probeer naast een schrijver en titel ook een voorlopige beoordeling mee te geven. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mr. C
|
Geplaatst: 31-05-2008 17:25:08 Onderwerp: |
|
|
|
Oorlog en Vrede van Leo Tolstoi.
Ben op ong een kwart en vind het tot nu toe mee vallen. Ik had gehoord dat er geen doorkomen aan was, maar het gaat nog, tot nu toe tenminste. |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurt
Geregistreerd op: 29 Mei 2008 Berichten: 75 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: 31-05-2008 19:50:29 Onderwerp: |
|
|
|
Als je bij schrijvers als Tolstoj en Dostojewski op een kwart zit en het valt nog mee, kun je ervan uitgaan dat je een van de lezers bent die het werk wél op waarde weten te schatten, een van hen die in staat zijn door te bijten. Ik zeg tegen mensen die me vragen hoe ik Dostojewski vind altijd dat als je de eerste 80 pagina's ongeschonden doorkomt, je het wel redt. Tolstoj geldt hetzelfde voor. Goede schrijver!
Ik ben nu bezig in Tirza van Grunberg, maar ik heb niet zoveel tijd om te lezen. Daarbij ben ik ook nog bezig in Perfect Day (en andere popverhalen) van Joost Zwagerman. Tussendoor lees ik stukjes van diverse filosofen uit een grote, vijfdelige filosofiebundel. _________________ "L'enfer, c'est les autres." |
|
Terug naar boven |
|
|
legolas
|
Geplaatst: 31-05-2008 20:34:21 Onderwerp: |
|
|
|
Jonathan Safran Foer - Alles is verlicht
Extreem luid had ik in een keer uitgelezen, maar in dit boek ben ik echt vijf keer begonnen.. Nu ligt het op de wc en kom ik elke keer een stukje verder ;\
Maar vooral in het begin vond ik het een vaag boek, vooral de stukjes die de Alexander-persoon schrijft. Nu begin ik het iets meer te waarderen _________________ Roze baby-olifantjes |
|
Terug naar boven |
|
|
Finrod Site Admin
|
Geplaatst: 31-05-2008 20:36:00 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ben momenteel bezig in de Aeneis van Vergilius. Het valt me nogal mee. Een jaartje terug ben ik eens in de Ilias begonnen, maar daar was geen doorkomen aan, dus ik was benieuwd wat me nu te wachten stond. De stijl is behoorlijk anders, geen uitputtende beschrijvingen en er zit wat meer 'tempo' in het verhaal. _________________ Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 255 tekens. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lindeman
|
Geplaatst: 02-06-2008 08:04:27 Onderwerp: |
|
|
|
Mr. C schreef: |
Oorlog en Vrede van Leo Tolstoi. |
Ik had dat boek zien staan en kon de achtergrondverhalen. Ik zag er echter geen prijs op staan. Het was een gloednieuwe uitgave in combinatie met nog een boek van Tolstoi. Sta ik bij de kassa, betaal je daar bijna een belachelijke 90.-!!! voor. Ik heb het direct geweigerd. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mr. C
|
Geplaatst: 02-06-2008 09:34:13 Onderwerp: |
|
|
|
Lindeman schreef: |
Mr. C schreef: |
Oorlog en Vrede van Leo Tolstoi. |
Ik had dat boek zien staan en kon de achtergrondverhalen. Ik zag er echter geen prijs op staan. Het was een gloednieuwe uitgave in combinatie met nog een boek van Tolstoi. Sta ik bij de kassa, betaal je daar bijna een belachelijke 90.-!!! voor. Ik heb het direct geweigerd. |
Ha, 50 cent op de rommelmarkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurt
|
Geplaatst: 02-06-2008 09:57:41 Onderwerp: |
|
|
|
Inderdaad. Dat boek kun je gemakkelijk voor niet al te veel geld krijgen op rommelmarkten of bij De Slegte of zo. _________________ "L'enfer, c'est les autres." |
|
Terug naar boven |
|
|
Gershwin
|
Geplaatst: 02-06-2008 10:34:46 Onderwerp: |
|
|
|
En natuurlijk in de Rainbow-pocket uitgave voor weinig geld.
Ik heb gisteren de verhalenbundel "Doorgaande Reizigers" van Bernlef uitgelezen. Heel aardig hoe hij dat thema door de verhalen verweeft _________________ Allah is deaudt en Mohammed is een proleet |
|
Terug naar boven |
|
|
Machiavelli
|
Geplaatst: 02-06-2008 10:52:37 Onderwerp: |
|
|
|
Rainbowpockets zijn ruk. Ze zijn weliswaar goedkoop, maar binnen no-time zijn de kaften vervormd en verneukt. Nee, dan maar een tweedehandsexemplaar of iets meer betalen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Gershwin
|
Geplaatst: 02-06-2008 11:02:46 Onderwerp: |
|
|
|
Dat is een feit, maar boeken zijn er dan ook om stuk te lezen en niet voor het mooie. _________________ Allah is deaudt en Mohammed is een proleet |
|
Terug naar boven |
|
|
Abdijbiertje
Geregistreerd op: 27 Mei 2008 Berichten: 57 Woonplaats: Nijkerk-Noord
|
Geplaatst: 02-06-2008 11:05:23 Onderwerp: |
|
|
|
Ik lees nooit boeken. Is dat zo'n vreselijk gemis? _________________ Every man is evil yeah, ev'ry man a liar. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lindeman
|
Geplaatst: 02-06-2008 11:09:09 Onderwerp: |
|
|
|
Mwah, als je maar muziek luistert Abij. Dat is het belangrijkste. |
|
Terug naar boven |
|
|
Abdijbiertje
Geregistreerd op: 27 Mei 2008 Berichten: 57 Woonplaats: Nijkerk-Noord
|
Geplaatst: 02-06-2008 11:12:20 Onderwerp: |
|
|
|
Op dat punt kan ik ook nog genoeg leren _________________ Every man is evil yeah, ev'ry man a liar. |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurt
|
Geplaatst: 02-06-2008 11:15:02 Onderwerp: |
|
|
|
Zowel muziek als literatuur zouden onmisbaar moeten zijn. In de literatuur wordt o.a. de historische basis van jullie en mijn bestaan beschreven. _________________ "L'enfer, c'est les autres." |
|
Terug naar boven |
|
|